جزیره ای در خشکی

تراوشات خاکستری

جزیره ای در خشکی

تراوشات خاکستری

همه چی سر جاشه

امروز را در تهران به سر خواهیم برد، در محل کار سرکاریم و از پس آن در کلاس و سپس ساعتی چند در منزل، فردا نیز قصد بر پرواز است یا به سوی ابدیت! و یا قصر در میرویم و در یکی از فرودگاه های کشور فرود خواهیم آمد!  

این روزها همه چیز سر جای خودش است، البته با روایتی جدید، رییس جمهور هم که روی صندلی خودشه، صحبت از جایگزینی وزیر دفاع با وزیر کشور است که بسیار جای خوشوقتی داره، روسای دیگه هم به همین ترتیب مسلسل... ، مخترعان بزرگ در جایگاه وزارت صنایع، خانم محکوم و البته شایسته (به لحاظ لیاقت و نه چیزای دیگه که اجانب میگن!) وزیر رفاهیات شده، بقیه وزرا هم که همه نخبه های علمی و اجرایی مملکتن، وزیر نفت که تونست توی ورزش نمره 17 بگیره، قراره بیاد که این صنعت رو متحول کنه تا اون خرابکاری هایی که از زمان دکتر حسابی و مصدق تا الان به بار آوردن راست و ریس کنه، چی بگم از ویژگی هاشون، همه ذوب در مشایی و گوش به فرمان و مخالف با ساز مخالف و ....  

خواننده های باحال، فوتبالیست های با اخلاق و غیر دوپینگی که 100 متر رو توی 10 ثانیه طی می کنن، مربی های مودب و کاربلد که ده ساله همه سرجاشون هستن و بهترین رفیقاشون بهترین لیدرهای بهترین تماشاچیای دنیا هستن، مدیران میانی که در میانه میدان سر جاشون هستن، شرکت هایی که تمام پروژه ها رو به حق برنده میشن و سر موقع (با احتساب تمدید تا سه سال)  انجام میدن همه نشانه عدالته. چرا که عدالت یعنی همه چی سر جای خودش باشه که هست! 

ما هم سر جامون هستیم، نشستیم توی دفتر، بعضی مواقع که رییسامون(که اونا هم البته سر جاشون هستن)، یه گزارش سفارشی ازمون بخوان و در غیر اینصورت توی سایت ها می چرخیم ببینیم همه چی سر جاش هست یا نه!! که هست، اگه نباشه جای شما یه جای دیگه است که اگه بگم جای من هم همونجاست!!

اعتقاد

تا حالا فکر کردین که بعضی وقتا توقعاتی از بقیه دارین که خودتون بی خیالش هستین. ببخشید از اینکه این جمله شبیه وبلاگ های عاشقانه شد. ولی کلاهتون رو قاضی کنین، البته نه قاضی شارح! مثلاً شما انتقاد می کنی که چرا از فلان موضوع مدیرتون برای کاراش استفاده نمی کنه، در حالی که خودتون هم هیچ اعتقادی به اون ندارید. اعتقاد داشتن، فکر کردن به موضوع نیست، محقق کردن اونه! 

اما من توی این چند سال به این نتیجه رسیدم که نباید همه بشینن و به همدیگه نگاه کنن و منتظر باشن که یه اتفاقی بیفته و یا اون بالاییه یه کاری بکنه. 

خودم هم شروع کردم از برنامه هایی که نوشتم استفاده کنم، چون تا خودم استفاده نکنم نباید توقعش رو از بقیه داشته باشم. 

یه شعری هم از فروغی بسطامی براتون می نویسم که زیاد به این موضوع ربطی نداره ولی اگه خواستین حرکت مهمی رو توی زندگی شروع کنین پیشنهاد می کنم با صدای استاد شجریان از آلبوم دلشدگان گوش کنین:   

 

گر عارف حق بینی چشم از همه بر هم زن   

چون دل به یکی دادی، آتش به دو عالم زن 

  

هم نکته وحدت را با شاهد یکتا گو 

هم بانگ اناالحق را بر دار معظم زن 

 

هم چشم تماشا را بر روی نکو بگشا 

هم دست تمنا را بر گیسوی پرخم زن 

 

هم جلوه ساقی را در جام بلورین بین 

هم باده بی‌غش را با ساده بی غم زن 

ذکر از رخ رخشانش با موسی عمران گو 

حرف از لب جان بخشش با عیسی مریم زن 

 

حال دل خونین را با عاشق صادق گو 

رطل می صافی را با صوفی محرم زن 

 

چون ساقی رندانی، می با لب خندان خور 

چون مطرب مستانی نی با دل خرم زن 

 

 

چون آب بقا داری بر خاک سکندر ریز 

چون جام به چنگ آری با یاد لب جم زن 

 

چون گرد حرم گشتی با خانه خدا بنشین 

چون می به قدح کردی بر چشمه زمزم زن 

  

گر تکیه دهی وقتی، بر تخت سلیمان ده 

ور پنجه زنی روزی، در پنجه رستم زن 

 

گر دردی از او بردی صد خنده به درمان کن 

ور زخمی از او خوردی صد طعنه به مرهم زن 

مشاور

خوب عید شما مبارک البته با کمی تاخیر! ایشالا آقا ظهور کنه و بزنه توی کمر هرچی آدم زبون نفهمه! و همچنین آدمایی که فکر می کنن بقیه زبون نفهم هستن و خودشون عاقل!! 

چن روزه گیر یه سری مشاور افتادیم که عرض خود می برن و زحمت ما را می دارند! 

مشاور 

تعریف: موجودی است که قرارداد می بندد و پول می گیرد، البته حلال تر از گوشت A (مراجعه شود به آنفلوآنزا) 

 

شرح وظایف : زد و بند، قرارداد با کارفرمای دولتی، دریافت پیش پرداخت، فرستادن کارشناس بعد از دو ماه، ارسال صورت وضعیت اهم فعالیت ها، دریافت چک، فرستادن کارشناس بعد از چهار ماه جهت تفریح و مشاهده روند فعالیت ها!، ارسال صورت وضعیت نهایی، دریافت آخرین چک و گواهی پایان کار، والسلام تا پروژه باحال بعدی!! 

  

روز قیامت:  

- شما بیا سر صف آقای مشاور 

- چرا؟ 

- شما بالاخره سنی ازتون گذشته و ریش سفید قوم آدم هستین. 

- من که توی 45 سالگی به رحمت خدا رفتم و سنی ندارم. 

- ولی شما توی پروپوزال هاتون ساعت هایی که برای کار داده بودید، جمع بستیم، شما اگه تمام عمرتون مشاوره داده باشین حدود سیصد و چهل سال عمر کردین.